23 Ağustos 2007 Perşembe

Bazı Kavramlar

Demokrasi:Halkın egemenliği temeline dayanan yönetim biçimi, el erki, demokratlık.
Demokratik: Demokrasiye uygun: "Türkiye Cumhuriyeti demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletidir."- Anayasa.
Laiklik:
1 . Laik olma durumu, laisizm.
2 . hukuk Devlet ile din işlerinin ayrılığı, devletin, din ve vicdan özgürlüğünün gerçekleşmesi bakımından yansız olması, laisizm: "Türkiye Cumhuriyeti, laikliği umdeleri arasına koymakla dini, tecavüzden, istismardan, menfaate, şerre alet etmekten kurtardı."- O. S. Orhon.
Laik :Din işlerini devlet işlerine karıştırmayan, devlet işlerini dinden ayrı tutan: "Türkiye Cumhuriyeti ... laik ve sosyal bir hukuk devletidir."- Anayasa.
Özgür:
1 . Herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya, şarta bağlı olmayan, serbest, hür: "Muallim Naci'den önceki çevirmenler de çok özgür bir çeviriden yanadırlar."- S. Birsel.
2 . Yönetim bakımından yabancı bir gücün etkisi altında bulunmayan, başka bir yönetime bağlı olmayan, bağımsız, hür (ulus, ülke).
3 . Kendi kendine hareket etme, davranma, karar verme gücü olan.
4 . Tutuklu olmayan, hür.
5 . Başkasının kölesi olmayan, hür.
6 . Siyasi bir güç tarafından denetlenmeyen, engellenmeyen: "Özgür basın. Özgür girişim."- .
Özgürlük :
1 . Herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya bağlı olmaksızın düşünme veya davranma, herhangi bir şarta bağlı olmama durumu, serbestî: "... her çeşit baskı, sanatın özgürlüğünü yok eder."- Y. N. Nayır.
2 . Her türlü dış etkiden bağımsız olarak insanın kendi iradesine, kendi düşüncesine dayanarak karar vermesi durumu, hürriyet: "Özgürlük görece bir kavramdır, onu oldum olasıya bilmişimdir."- A. Erhat.
Cumhuriyet: Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu ve bunu belirli süreler için seçtiği milletvekilleri aracılığıyla kullandığı yönetim biçimi: "Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'tür."- .

Bu kavramları unuttuk sanırım hatırlatayım dedim.Bu kelimelerin sözlük anlamları Türk Dil Kurumunun sitesinden alınmıştır.

Evet herkes özgür iradesini kullanarak oylarını kullandı.Elbette,herkesin özgür iradesine saygım var.Ama benimde eleştirmeye hakkım var.Bu da özgürlük.
Beğenmediğim,yanlış gördüğüm,sakıncalı gördüğüm şeyleri iletme adına yapmam gereken şeyler var.
Müslüman yada Atatürkçü diye kimseyi eleştirmiyorum ki sadece herkesin laik ve özgür olmasını istiyorum.Yoksa çoğunluğun müslüman ve Atatürkçü olduğu bir ülkede değil miyiz?
Ben sadece eğitimli ama kara cahil,bağnaz ,çevresindeki gelişmelere at gözlüğü ile bakan,din ve siyaseti birbirine karışıtıran insanlara karşıyım.Karşı olmayada devam edeceğim.

Hiç yorum yok: