29 Ocak 2008 Salı

Bürokrasi Mürokrasi

Bu devlet bu bürorasiden bir gün vazgeçer mi?Emin değilim.Bugün bir tanıdık Bağkur dan emekli olacak onun evrakları arasında bir tutarsızlık mevzu bahis.Onun için Bağkur'a gittim.Bağkur SSK ya yazı yazmış.Ama cevap gelmemiş.Elimizde 1988 yılında gelen bir yazı var.Ama yenisi lazım.Neyse SSK ya gittim.Orda da dosya yok."Dosya nerede?" diyorum.Cevap "Ankara'da".11/2007 de SSK Ankara'ya yazı yazıp dosyayı istemiş ama cevap gelmemiş.Neyse yazı tarih ve sayısı ile ofise geliyorum.Ankara'yı arıyorum.Evrağı bulamıyorlar.Sonunda" SSK dan bize gelmemiş "deyip başlarından atıyorlar.Sonra tekrar SSK .Onlarda "hayır gitmiş bakın evrağı faxs geçelim" diyorlar.Ama telefon trafiği nasıl anlatamam.Belki 10 kere sadece Ankara'yı aradım.Her aradığım başka bir numara veriyor falan filan.Neyse mesai saati bitiyor arkadaşların.Gerisi yarın.Ankara aranacak gerekirse evrak faxslanacak.Evrak bulunacak.Dosya SSK'ya gönderilecek.2009 a kadar gelir mi acaba diye düşünüyorum.Ya ticaret yapmak zor,emekli olmak daha da zor.Sinan Çetin bir programda "Ticaret yapanları kahraman adlediyorum.Bu kadar bürokrasiden geçipte ticaret hayatına devam edebildikleri için" demişti.Aynen katılıyorum. Allah'tan aradığım konuştuğum herkes bana yardımcı olmaya çalışıyoda işler kolaylaşıyo. Bide yardım etmeseler işin içinden çıkamam herhalde.Ama SSK daki memur Bağkur dakine kızıyor,Ankara'daki SSK dakine kızıyor.Böyle zincirleme birbirlerine kızarak hayata devam ediyorlar.Ama birbirleriyle hiç konuşmuyorlar.Anlayamıyorum.
Neyse umarım çözebilirim ve işin içinden çıkabilirim.Umarım dosyayı fareler yememiştir:)

Hiç yorum yok: