30 Kasım 2007 Cuma

Müzik,Rakı Ve Babam

Yaşıma göre biraz alaturkayım galiba.Türk sanat müziği dinlemeyi seviyorum.Söylemeyi de sesime rağmen. Ne yapayım yabancı müzik pek ruhuma hitap etmiyor.Dinlemiyor değilim ama Türk Sanat müziğini tercih ederim.Ahhh şöyle güneş batmak üzereyken hele bir de fasılla bir kadeh rakı içmeye asla hayır demem.Hele güzel dost sohbetleri varsa masamda değmeyin keyfime.
Bu olayla ilgili aklıma gelen komik bir hikayem var.Anlatsam dinler misiniz?
Efendim eşimle çıktığımız nice zamanlardan sonra nişanlılık arifesine geldiğimiz zamanlar.Neyse ailecek geldiler,istediler ,yüzükler takıldı.Ertesi gün yemeğe gideceğiz, tarih 14/07/2001 .Gündüz denize girildi.Akşamüstü güneş battı batacak,gökyüzü güzel bir kızıllığa bürünmüş,masalara oturulmuş,rakılar söylenmiş.Fonda güzel bir sanat müziği.Her şey tamam yani.Kayınpederim ,kayınvaldem ,eşim ,kardeşi ve biz bütün aile masadayız.Rakılar kondu.Kadehler yeni nişanlıların şerefine kaldırıldı. Birer yudum alındı.Ve benim babam dedi ki '' .... Bey, bakın daha iş evliliğe dökülmeden benim size söylemek istediğim önemli şeyler var.''
Ben şokkkk.Acaba ne diyecek diye.Babam tırsını bozmadan devam etti.'' Biz kızımızı rahat yetiştirdik.Üniversitelerde okuttuk.Benim kızım gezer tozar,giydiğine giymediğine bugüne kadar karışmadık. Hiçbir konuda zorlamadık.Kendi kararlarını kendi versin istedik.'' dedi.
Ehh buraya kadar her şey güzel ve de normal.Sonra efendimm'' Kötü taraflarıda yok mu? Var tabiii.İnatçıdır,asidir ha birde sünger gibi de içer.Başta herşeyi açık açık söyleyeyim '' dedi.Ve benim bittiğim an bu andı:)
Eşimin ailesini yeni tanıyosun , şimdi edilecek laf mı bu. Masadaki herkes birbirine baktı.Ben kadehden aldığım bir yudum rakıyı yutsam mı yutmasam mı derken,masadaki herkes gülmeye başladı.Şimdi gülüyorum bu olaya tabii.Ama o zaman şok geçirmiştim.
Sonradan düşündüm ki herhalde babam beni evlendirmek istemedi.
Babam ilkokul mezunudur.Ama bizi yetiştirirken çok özgür bıraktı.Kendi kararlarımızı hep kendimiz aldık ,o ve annem de destekledi.İlk rakımı o koydu Üniversiteyi kazandığım gün önüme.İç bakalım dedi.Nasıl olsa içip deneyeceksin.İçte göreyim ne kadar maymun olacaksın dedi.Ve ben içtim ve hiç maymun olmadım.(En azından onun yanında:))
Ne günlerdi 26/10/2002 tarihinde evlenipte ayrılma vakti geldiğinde ne zor gelmişti. Onları bırakıp başka şehre gitmek çok zordu.Canımdan can aldılar sanki.3,5 saatti aramızda yani.Ama gidene kadar ağlamıştım. Ama şimdi yine biraradayız çok şükür.Allah ayırmasın efendimmm.

Hiç yorum yok: