25 Şubat 2008 Pazartesi

Neler Oluyor Allasen?

Bugünlerde herşey ters gidiyor hayatımda.Mesela ard arda bir çok ev aletim ,kaloriferim bozuldu.Devrettiğimiz şirketle ilgili problemler çıktı.Hem de ne problemler.Buraya yazıpta canımı daha fazla sıkmayacağım.Ama dünyevi heveslerimi boğazımda düğüm düğüm düğümledi.
Akşam rahatsızlandım.Bugün doktora gittim.O da ayrı bir dert.Bir poşet ilaçla döndüm eve.
Kamera şakası olduğunu düşünüyorum bütün olanların.Bu kadar terslik bir arada mümkün değil çünkü.
Durgunlaştım,daha da sinirliyim,tahammülsüzüm,canım hiç bir yere gitmek istemiyor.
Ama depresyona girmeyeceğim.Yırtmaya çalışacağım en azından.
Hayat bazen hepimizi böyle sınavlardan geçirir.Üstümüze üstümüze gelir.
Sevdiklerimiz yanımızda olunca her şeyin üstesinden geliriz.Ama bu aralar sevdiğim insanlara da tahammülüm yok o başka.
Kadın hastalıkları doktoru bana ilk çocuk için geç kalmış olduğumu daha doğrusu ikinci çocuğuma haksızlık ettiğimi söyledi.Ayrıca 6 yıllık evliliğimde hiç hamile kalmamamın düşündürücü olduğunu söyledi.EE korundum çünkü.%40 ihtimal varmış genede.Bilemiyorum.Kafam çok karışık.
Daldan dala atlıyorum ama öyle geliyor içimden.
Bazen erkeklerin bazı şeyleri kadınlar gibi (ince eleyip sık dokumadıkları için olsa gerek )takmadıklarını düşünüyorum.Daha rahatlarmış gibi geliyor.Ben rahat olamıyorum.
Bu arada her telden çalıyorum ya.Bu aralar kendi işini yapan kiminle konuşsam ekonomik sıkıntıdan bahsediyor.Piyasada para dönmüyor.Ben de biliyorum ama bu kadar çok kesimde olduğunu tahmin etmemiştim.Umarım ben yanılıyorumdur ama böyle giderse ekonomik kriz kapıda arkadaşlar.
Türkiye 'de bu aralar türban krizinin ardında binlerce entrika dönüyor. Uyanalım,Uyanık olalım.Bir yanda savaşan ve savaştığı yetmiyormuş gibi şehit düşen Mehmetçiklerimiz,bir yanda ekonominin rakamlarla iyi ama gerçekte hiç iyi olmayan gidişatı... Noluyoruz yani?Ülke bir darboğazda,bizse...
Geçenlerde bir arkadaşım anlattı.Küçük şirin deniz kenarında bir oteli var.Değişik yerlerden değişik insanların geldiği.Geçen yaz aslen İran'lı ama Amerika'da yaşayan bir profösör misafirleri olmuş.Adam kaldığı süre boyunca anlatılanları dinlemiş ama hiç konuşmamış.Sadece giderken resepsiyona arkadaşıma verilmek üzere bir not bırakmış.Not aynen şöyle;" Benim vatan hasretiyle yanmama neden olan olaylarda seçimlerde kendini liberal islamcı olarak tanımlayan kesimin başa gelmesiyle başladı.Bizde de protesto gösterileri için yürüyüşler yapıldı.Bizdede asla şeriat düzeni gelmez denildi.Sonuç olarak ülkemden çok uzakta yaşamak zorundayım.Umarım biz size bir örnek oluruz,bizim yaptığımız hataları yapmazsınız." Ne diyebilirim ki. ATATÜRK söylemesi gerekenleri söylemiş zaten.


GENÇLİĞE HİTABE

Ey Türk gençliği ! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dahilî ve harici bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve Cumhuriyet'i müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri, şahsî menfaatlerini, müstevlîlerin siyasi emelleriyle tevhid edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi vazifen, Türk istiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!

Gazi Mustafa Kemâl ATATÜRK
20 Ekim 1927

2 yorum:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Diyorum ya cincırım
"Bişiii olmaz yaaa,ne şariatı ne islam devleti ,bırraek allasen bu boş işleri"diyenler şapa oturacaklar ama en çok boku yiyen o gerzekler yüzünden biz olacağız!

ginger dedi ki...

Bu konuda Atatürk yıllar öncesinde bize çok ciddi mesajlar vermiş ama.Anlayana sivrisinek saz,anlamayana davul zurna az diye boşuna dememişler.