6 Haziran 2008 Cuma

Missed Abortus

16 Mayıs Cuma hayatımda duyduğum en güzel haberi aldım.Hamileydim tam 5 hafta 5 günlük.Havalara uçamadım çok kötüydüm.Kusuyorum,başım ağrıyor.Hepsi birarada yani.Bunlar geçince mutlu oldum.Yaşasın dedim.Bir bebeğim olacak.Ama doktorum tembihledi çekirdek aile dışında kimse bilmeyecek taki kalp atışlarını görüp,duyuncaya kadar.6 haftayı zor ettim,içimden geçenleri kimseye söylemeyerek.Doktora gittiğimde bebeğin kalp atışlarını gördük , fakat duyamadık.Beni 10 günde 1 çağırmaya başlayınca bir problem olduğunu düşündüm.Üçüncü gidişimde soracağım artık dedim kendime.Son gittiğimde bebeğimin kalp atışlarını göremedik.4 boyutlu ultrasona girdim.Bebeğimin kesesinin içinde ne kan akışı ne de kalp atışı hiç bir şey yoktu.Bebeğim ölmüştü.Ertesi gün tıbbi nedenle kürtaj olmak zorunda kaldım.Salak gibiyim.Üzüldüm.Ama sevindim de.Çünkü belkide sağlıklı olmayan bir bebeğin kaderine engel olmuştu hayat.Ama genede kendimi bok gibi hissediyorum.Doktorda bunun çok sık karşılaşılan bir durum olduğunu söylüyor.Ancak benim talihsizliğim ilk bebeğimde başıma böyle bir şey gelmiş olmasıymış.Kendimi iyi hissetmek için kalktım işe geldim.Ama yok .İş yapasım yok.Ama evede gidesim yok.Sokaklarda dolaşmak için çok sıcak.Yazarsam rahatlarım dedim ama hafifletmedi ilk defa yazmak.Kendimi kötü hissediyorummmmmmmmmm.

15 yorum:

pınar dedi ki...

ahh ginger çok üzüldüm yaa. ben ne dersem üzüntün hafiflemeyecek biliyorum ama vardır bir hayır diyorum. sağlıksız bir bebek olarak doğup mutsuz olacağına belki böylesi hayırlıdır.hem böyle hamileliğinin başında olması daha iyi. ilerleyen aylarda olsa çok zorlanırdın. zaman lazım sana üzüntünün hafiflemesi için. kendini zorla iyi hissettirmeye çalışma. üzüntünü yaşa. bu da böyle bir dönem işte. zamana bırak. inşallah 2. de sağlıkla bebeğini kucağına alırsın.
kendine iyi bak. öpüyorum.

Girls On Blog dedi ki...

Çok zor günler yaşamışsınız ve yaşıyorsunuz...geçmişler olsun...doğanın inanılmaz büyüsü...seleksiyona gidiyor sanki hatalı veya sorunlu gebelikleri kendi kendine bitiriyor.
Sağlıklı günlere..

kedi dedi ki...

:(
Hayırlısı değilmiş klişesini diyeyim bari yahu.Tutuldum

Adsız dedi ki...

seni en iyi ben anlayabilirim.ben nisan ayında hamile olduğumu öğrendim ve dünya benim olmuştu.fakat haziranın 17de bebeğimin kalbinin düşük attığını öğrendim.ertesi günde kanamam oldu ve bebeğimin öldüğünü öğrendim.ve ertesi gün sabah kürtaj oldum.hala acı çekiyorum.gözyaşlarımhala dinmedi.seni en iyi ben anlayabilirim!

ginger dedi ki...

Geçmiş olsun diyeceğim.Ama biliyorum ki kolay kolay geçmiyor.Bende aklıma geldikçe durgunlaşıyorum,bazen gözlerimden süzülen damlalara engel olamıyorum.Ama zaman o kadar iyi bir ilaç ki.Herşeyin üstesinden geleceğiz biliyorum.

Adsız dedi ki...

selam ginger arkadaşım.yaşadıklarının aynısını yaşadım.ama merak ettim.bu olaydan sonra olayın sebebiyle ilgili bilgi verdilermi sana yani bidaha aynı şeyi yaşayabilme ihtimalimiz varmı?benim 1 sene oldu eşim çok istiyor bir bebeğimiz olsun diye ama ben korkuyorum aynı şeyleri yaşarım diye.inanırmısın kimseyeyle dertleşemiyorum anlamıyolar beni.hala atlatamadım yaşadıklarmı.inşallah allah hepimizin yardımcısı olur:((

ginger dedi ki...

Sevgili Irmak,öncelikle geçmiş olsun diyorum.Yaşananlar belki bir çok insana kolay geliyor.Ama biliyorum ki çok zor.Hayallerin yerle bir oluyor çünkü.Ama atlatılabiliyor.Şimdilerde daha iyiyim.
Doktorumun söylediğine göre normal 4 gebelikten 1 inde görülebilen bir durummuş.Çevremde bu olayı yaşamış çok fazla anne var.O yüzden belkide çok fazla korkmuyorum.Hepsininde ikinci hamilelikleri çok sorunsuz geçmiş.O yüzden korkma bence.Ayrıca tekrarlarsada çok geç olmadan problemin nerede olduğunu bulup tedaviye başlayabilirsin.Doktorum ilk gebeliklerde problem değil ama ikincidede aynısını yaşarsam araştırmalara o zaman başlamak gerektiğini söyledi.

Adsız dedi ki...

teşekkürler ginger valla içime su serptin.ailem ve arkadaş çevremde bu konuyla ilgili kimse benle konuşmuyor.beni üzmek istemedikleri için konuşmuyorlar,kaçıyorlar ama benim buna ihtiyacım var.daha 20 yaşındayım.birçok konuda tecrübesizim.eşimde bu konu açılınca konuşmuyor.sonra bu siteyi farketttim.senin yazdıklarını okuyunca çok üzüldüm.inşallah seninde herşey istediğin gibi gider.en kısa zamanda sağlıklı bebeğinin olmasını dilerim ve ayrıca tüm bebek hasreti çeken arkadaşlarında!!!

ginger dedi ki...

Aslında toplum belki farkında olmadan konuşmayarak kendini daha iyi hissedeceğini düşünüyor ama öyle olmuyor.Sen içindekini anlatmak ,sorularına yanıt bulmak istiyorsun ama farkında olmadan yalnız bırakıyorlar bizleri.Ama dediğim gibi korkmanı gerektirecek bir şey yok.Eğer tekrarlarsa o zaman bir çözüm aramak lazım.Ama benim 6 düşükten sonra bir kız çocuğu dünyayaya getiren, bu olay sonrasında tanıdığım insanlar var.Hayatta her şeyin bir çaresi var yani.Hem daha o kadar gençsin ki...Umarım her şey yolunda gider bundan sonrası için:)

Adsız dedi ki...

Haklısın ginger farkında olarak yada olmayarak insanlar bunu yapıyor.bütün herşey bizler için.ama yinede dediğin gibi birçok soruma yanıt arıyorum.ama umutluyum.bidaha olmaz diye değil yine aynısı olursa diye korktum hep!şimdi tüm kalbimle herşeyin iyi olmasını ümit ediyorum.çünkü"ümitsizseniz;ümit sizsiniz!"diyorum sevgilerle..

ginger dedi ki...

Ümitsiz yaşanmaz zaten değil mi?Her şey umarım iyi olur bende bunu tüm kalbimle istiyorum ve diliyorum.

Adsız dedi ki...

Ginger,
Aynı şeyleri bende yaşadım. 10 gün önce kürtaj oldum.Çok zor tarifi imkansız bir acı. İnsan bir yandan sağlığına şükrediyor ama bir yandan da elinde olmadan gözyaşlarına hakim olamıyor. Benimde ilk hamileliğimdi. Çevremdekiler bana olayı basite alarak teselli vermeye çalıştı. Ama ben şunu anladım ki biz ancak kendi kendimizi teselli edebiliriz. Herşey bilinçaltında bitiyo çünkü. Allah inşallah bizlere bir sonrakinde sağlıklı bir bebek verir ve bu sevinçli olayı burada paylaşırız.

ginger dedi ki...

İnşallah diyorum ben de.Ama acını yaşamak istiyorsan yaşa.Kimsenin ne dediğini de pek takma.Bazen acını ancak yaşayarak atabiliyorsun çünkü.Sağlıkla kal.

Adsız dedi ki...

bende aynı durumda oldum.bebiğim 12 haftalık olacaktı.doktora gittim. bana bebeğimin 8 haftalık olduğunu söyleyince şok oldum.ve bana bebeğimin kalbinin durduğunu, gelişmediğini söyledi.missed abortus dedi.ne olduğunu bilmediğim bir cümleydi.eve geldim araştırdım.hayallerim yıkıldı.ve kürtaş oldum.öncesinde ilaçla düşürdüler.bebeğimin 8 haftalık durumunu gördüm.kafası gözleri elleri ozaman dahada kötü oldum.keşke bakmasaydım diyorum.yani senin durumunda olan çok insan var.bugün 3. gününm.ve ben çok üzgünüm.ama hayat devam ediyor.şu anda tek dileğim ne ben nede çocuk isteyen her anne bu durumu yaşamasın.ve sağlıklı bebek dünyaya getirsin.

ginger dedi ki...

Düşündüğümüzden de çok biliyorum bu durumda olanlar.Tabiki bir son değil.Hatta bir başlangıç diyelim.Sağlıklı evlatlar istemek,bu yaşadığımızı unutmayarak olacak çocuklarımıza çok iyi bakmak için bir başlangıç.O kadar yeniki biliyorum şu anda hissettiklerini.Ama geleceğe bak olur mu? Seni gelecekte umud ediyorum güzel günler bekliyor.Geçmiş olsun.